Konroverzní reklamy

24. dubna 2009 v 12:37 | Narcisa |  Miluji YouTube
Moje kamarádka píše bakalářku na téma kontroverzních reklam. Před pár dny jsme spolu byly na kafi a probíraly jsme spolu tohle téma. Říkala jsem jí, že si myslím (jakože na to nejsem odborník, ale polovina mého studia je tvořena psychologií, takže o tom něco málo vím), že síla těch reklam typu "Nemyslíš, zaplatíš", spočívá v tom prvotním šoku, který pak v člověku zanechá více či méně silnější pocit, což už záleží na osobnosti každého jedince. Přesto však i kdyby měly zachránit třeba jen jeden lidský život, stojí za to je natáčet, pouštět v televizi atd.
O tom, jak jsou ty reklamy účiné nebo ne jsem ale mluvit nechtěla. Chtěla jsem jen říct, že mi ta kamarádka potom poslala pár odkazů na několik takových šokujících reklam, prý abych si udělala představu, čeho všeho se ty reklamy v rámci oboru, který společně studujeme, týkají.
Nebudu se tady vypisovat, co mi ty reklamy daly nebo nedaly, protože to by asi bylo na dlouho, pokud to někoho zajímá, klidně se pak ptejte v komentářích. Chtěla bych jen říct, že i když třeba některým lidem můžou připadat ty spoty jako zbytečné plýtvání peněz nebo se můžou zdát jako naprosto zbytečné, měl by si z toho i přes to každý něco vzít nebo se nad tím přinejmenším alespoň pozastavit.
Do článku jsem vám vložila pět reklam (z těch, co mi poslala kamarádka je původní jen ta třetí). Dvě se týkají bezpečnosti na silnicích, jedna výchovy dětí, jedna ochraně proti AIDS a jedna vlivu televize na děti.

Přístupnost: od 18 let

Varování: sex, smrt, vražda, násilí, erotika


Bezpečnost na silnicích



Výchova dětí - Children see children do


AIDS


Vliv televize na děti



 


Komentáře

1 wolyt | 24. dubna 2009 v 13:07 | Reagovat

Je potřeba lidem tyhle témata připomínat. Ochrana proti AIDS, domácí násilí, bezpečnost na silnicích...Je smutné, že už lidi nevyburcuje nic jiného, než syrové reklamy, které se snaží poukazovat na ně bez příkras. Souhlasím s tím, že jestli zachrání jen jediný lidský život, stojí za to. Moc snadno zapomínáme, tak potřebujeme facku v podobě zkrvaveného dítěte na palubní desce.

2 Iksa | 24. dubna 2009 v 15:52 | Reagovat

Tyhle reklamy jsou takový trochu dvousečný, prvotní šok je dobrá věc, jen se nesmí hrát moc dlouho, nebo lidi otupí... ale ta holčička u té tyče... to je dobře udělaný, myslím jako že to není přehnaný ve smyslu honiček a skoků z mostu jako superhrdinové, ale přesto si člověk uvědomí, že to asi není dobře...
(nějak nevím, jak to přesně formulovat:-?)

3 Luna Dae | Web | 24. dubna 2009 v 16:05 | Reagovat

O_O OMG o AIDS je docela krutý, ale myslím, že jsem to nedávno viděla na MTV..
Jinak obdivuju tu holčičku, tohle kdybych předvedla, tak o nápadníky nemám nouzi :-D
Nejvíce mě oslovila reklama s pásy... když duchové putovali  do nebe tak mě přejel mráz po zádecha měla jsem pocit, že se každikou chvíli rozpláču...

Nejvíce pravdivá je reklama Children see children do... Tady v této reklamě byla vidět ta krutá realita, že dětství je náš základ  :-(  

4 severka | 24. dubna 2009 v 16:35 | Reagovat

Souhlasím, i jeden život stojí za to. Příště to může být ten náš a i my chceme žít. Nejvíce na mně asi zapůsobila výchova dětí, potom když umírají a odchází ti lidé jako duchové a pak aids. Je podle mně dobré natočit takovouhle, sice drsnou, ale pravdivou reklamu, která nám připomene, co se může stát, třeba během jediné vteřiny.  

5 Narcisa | 24. dubna 2009 v 17:13 | Reagovat

WOLYT, je hrozné, že se lidi probudí až poté, co se jim předhodí nějaká takováhle šokující scéna. Člověk by měl víc přemýšlet nad tím co a jak dělá nebo nedělá.

IKSO, s tou otupělostí máš pravdu. Tyhle videa jsem viděla celkem pětkrát a už mi najednou nepřijdou tak šokující. Když jsem je viděla poprvé, zalapala jsem šokovaně po dechu. Teď už se jen dívám.

LUNIČKO, mě nejvíc oslovila ta Childrend see children do. Pokud jde o tu realitu tak myslím, že mnozí tady to učení nápodobou dost podceňují nebo zlehčují. Myslím, že mnozí lidé si myslí, že dítě přece pozná, co je dobré a co špatné a v té hlavičce si to roztřídí, no a pak to dopadá tak jak je to v té reklamě...

SEVERKO, taky si myslím, že je dobré takové reklamy točit. Mluvit a ukázat lidem takové věci je potřeba. Doufám, že jsi nezapomněla na naše dnešní rande  8-)

6 severka | 24. dubna 2009 v 17:33 | Reagovat

Nezapomněla, budu tě čekat ;-)

7 Black horse | 24. dubna 2009 v 18:42 | Reagovat

Myslím, že to není vůbec zbytečné, ale jsem trochu slabší povahy a tak jsem si to nepustila. Pamatuju, jak nám na gymplu úča pouštěla šoty o kouření, a bylo to docela hustýýýýýý! Od té doby se na takový věci nedívám, takže jsem si ta videa nepustila a jen z komentů mám strach... :-x

8 Syriana | 24. dubna 2009 v 18:56 | Reagovat

Narcisko, children see, children do... je naprostá realita. My jsme pro naše děti příkladem. Neříkám to jen z pohledu toho, že jsem matka, ale když slyším ty výrazy na hřišti, kde si hrají děti sotva školou povinné je mi z toho do pláče... Je mi líto, že si rodiče neumí držet před dětmi pusu na klíčku...
Protože a to mi věřte odnikud jinud něž z domu to nemají, bohužel :-(

9 Black horse | 24. dubna 2009 v 19:09 | Reagovat

Syr, já ti nevím, ale moje mladší sestra začala mluvit sprostě asi ve 4. třídě a zhoršuje se to. Naši tak doma nemluvili a mamka tak nemluví ani teď. Otec má také pusu na klíček.Někteří to mají možná z domu, ale ostatní od kamarádů, a ti zase od jiných kamarádů u kterých se tak mluví doma,.... :-? Stejně jsou ti mladí dneska nezodpovědní...   =o)

10 Narcisa | 24. dubna 2009 v 19:49 | Reagovat

BLACK HORSE, pokud jsi slabší povaha, to je dobře, že ses na to nedívala. Nerada bych tě měla na svědomí.

SYR, vždycky, když slyším řeči o vlivu rodiny na dítě, vzpomenu si na jeden svůj zážitek. Dva roky zpátky jsem učila na částečný úvazek v jedné školce. Tehdy jsem tam byla první den a zrovna se děcka převlíkaly z procházky, tak jsem jim pomáhala převlíkat se v šatnách. No a přišel za mnou jeden čtyřletý klučina, postavil se vedle mě a řekl mi: "Ty jsi ale kurva." a pak s tichounkým chichotem odcupital. Kde takovýhle výraz pochytil to netuším, ale řeknu vám, že potom ty děcka "převychovat" a ještě o tom informovat rodiče, kteří si klepou na čelo, že co vy takový malý smrkáč jim máte co kecat do výchovy, je fakt fuška. Ono je vlastně jedno, jestli to mají ty děcka z rodiny nebo z okolí, vyjde to ve finále na stejno, ale takhle by to být zkrátka nemělo. Každý člověk by si před dětmi měl vidět do pusy.

11 Black horse | 24. dubna 2009 v 20:17 | Reagovat

Nar, jsem ještě tak mladá (chichichichi!)
Pamutuju, jak mi můj spolužák v první třídě řekl, že jsem šlapka. Zůstala jsem na něho civět, a i když jsem netušila, co to znamená, věděla jsem, že je to nehezké.
Byl to pro mě vrchol všech urážek. Představit si něco takového, si opravdu nedokážu. Když mi sestra vypráví story ze školy, mám otevřenou pusu. Kam ten svět spěje! O_O

12 Realist | 25. dubna 2009 v 4:08 | Reagovat

Tak vám nevím, ale asi mne současný chod světa zbavil emocí. Ty ukázky na mne nezanechaly žádný vliv. Nechávají mne v klidu děcka, co si zapálí cigáro a nebo mluví sprostě. Když se něčí potomek rozhodne vydat špatnou cestou- tak ani mít za rodiče světce mu v tom nezabrání. Silniční hazardéry reklama těžko ovlivní. Každý přeci víme, že jezdit rychle je riskantní a nepřipoutat se zvyšuje možnost umrtí. To nás učili v autoškole, ne? Kdo však riskovat chce- tak to bude činit i nadále.O dalších příkladech nemluvě. Pokusit se převychovávat je zkrátka nemožné. Morální hodnoty se nedají vnutit a to ani takovou velmocí jakou představuje reklama.

13 Narcisa | 25. dubna 2009 v 12:01 | Reagovat

BLACK HORSE, úplně jsi mi tím připomněla, jak jsem byla těžce v šoku, když jsem ve čtrnácti byla poprvé v životě na diskotéce a jedna moje kamarádka si tam zapálila cigaretu. Mám nějakou zkreslenou představu o tom, že osmileté děti neznají horší slova než je např. prdel a vtipy o prdění. Stejně jako ty i já zírám s otevřenou pusou na to, když mi děti mých sestřenic vypráví historky ze školy. A to jsou prosím ve druhé třídě  O_O

REALIST, máš pravdu, že rodina není tím hlavním činitelem, co ovlivňuje životní dráhu dětí, protože na dítě působí mnoho dalších faktorů. Přesto, čím menší dítě je, tím větší vliv na něj rodina má, čím více se postupem času dostává do kontaktu s okolím, tím více je vystaveno vnějším vlivům. O tom je život. Není to otázka jednotlivců, ale celé společnosti. Je pravda, že všichni ty řeči o rychlé jízdě, kondomech atd. znají a je už věcí každého člověka, jak s těmi informacemi naloží... Děkuju za komentář.

14 Bella Snapeová | 25. dubna 2009 v 21:26 | Reagovat

Mě velmi oslovila ta druhá reklama s duchy...Stačí si jen připnout pás a může vám to zachránit život, ale mnozí si myslí, že jich se to netýká, když jezdí podle předpisů, ale potíž je v tom, že ostatní podle těch předpisů jezdit nemusí...
A reklama Children see, children do, to prostě mluví za vše...Vidím to i na své mladší sestře, jak se po mě dost opičí a tak se snažím jí být příkladem, nechci aby z ní bylo dítě ulice...
Myslím si, že takové reklamy by se měly natáčet, i když na ně každý nedá, ale někdo ano a může mu to zachránit život, vždyť máme jen jeden...

15 Narcisa | 26. dubna 2009 v 10:21 | Reagovat

Jj, ta reklama s těmi bezpečnostními pásy se mi taky líbí. Všimla jsem si, že hodně lidí, když už vidí, že se blíží k cíli své cesty, si ten pás odepíná, ale neuvědomují si, že i na tom kousíčku, co jim do cíle ještě zbývá, se může něco stát.
Jít mladším sourozencům příkladem je opravdu chvályhodné. Mezi mnou a sestrou je jen zanedbatelný věkový rozdíl, takže jsme spíš v mnohém soupeřily a snažily se od té druhé co nejvíc odlišit (k tomu přispělo i to, že si hodně lidí myslelo, že jsme dvojčata). Nakonec jsme ale nezvlčily, přestože naše puberta byla opravdu krušná  :-)

16 Bella Snapeová | 26. dubna 2009 v 13:40 | Reagovat

Ciss, také jsem si všimla, že se lidé odepínají kus před výstupem z auta, a patřila jsem mezi ně i já, ale od té doby, co jsem to udělala a otec najednou narazil na pařez zahrabaný ve sněhu (naštěstí se nikomu nic nestalo, jen jsem se lekla), tak se odepínám opravdu až když stojíme.
A mezi mnou a mou sestrou je rozdíl 10 let, takže si nikdo nemůže myslet že jsme dvojčata :-D Ale bojím se o ní, protože rodiče ji dávají mnohem větší volnost než kdysi mě, protože je to jejich druhé dítě a ti mladší to prostě mají snažší, a ona si vážně už v tak brzkém věku dovoluje příliš, tak se to snažím nějak mírnit...

17 Memorin | Web | 3. května 2009 v 18:23 | Reagovat

Je tak absurdní ukazovat tohle lidem, ale pokud se člověk koukne na dnešní svět, jde to jinak? Jak budeme poukazovat příště? Žádnou ukázkou inscenace, ale přímým natočením. A pak?
Všimla jsem si dobře a neměl ten řidič u druhé reklamy pás? Dobře udělená. Ona se mi moc líbila. První byla taková moc neříkající.
Výchova dětí byla úžasná. :-) Teda „úžasná“ v mém dojmu a působení na mě.
Skvělá metafora, přesto na stejném principu. Pořád je to jenom smrt.
U tohohle článku nejsem naposled. Díky! :-*

18 Narcisa | 3. května 2009 v 19:31 | Reagovat

BELLO, ještě, že se vám nic nestalo. Mladší sourozenci mají tu pro ně výhodu, že jim starší sourozenec vyšlape cestičku.

MEM, neděkuj. Budu moc ráda, když se budeš vracet. Ukazovat takové věci a mluvit o nich je podle mě v dnešní době stále více potřeba.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.