Slashi zdar

19. února 2009 v 13:01 | Narcisa |  Svět řevu a ticha
Lidičky, prosím, řekněte mi někdo, že jsem normální!
Pustila jsem se do diskuze s jedním nejmenovaným autorem ff a náš rozhovor se nějakým způsobem stočil ke slashi. Onen nejmenovaný autor zatvrzele tvrdil, že všechny slashové povídky jsou bezdějové a jeho autoři jsou cit. "banda packalů, kteří neumí psát". Myslíte si to taky? Protože já teda slash čtu ráda a někteří jeho autoři mi teda dokáží doslova vyrazit dech. Není přece fér házet všechny do jednoho pytle, ne? V momentě, kdy mě onen nejmenovaný autor nazval poněkud drsně nelichotivým přízviskem, jsem zůstala jen nevěřícně zírat do obrazovky. To už si, sakra, člověk nemůže ani na netu říct vlastní názor bez toho, aby ho za to ostatní neukamenovali?!
Takže jenom chci hrdě prohlásit, že já slash sice nepíšu, ale zato si ho moc ráda přečtu. Mám pár oblíbených autorů a na ně teda nedám dopustit. Proti slashi nemám absolutně nic (možná jen to, že je teď úplně všude a najít mezi ním nějakou dobrou het povídku je fuška - Black horse jistě souhlasí :-)) a kdo ho nemá rád, ať si nejdříve přečte varování v záhlaví a hlavní text ani nezačíná číst.
Tak a je to. Uf, to jsem si teď ulevila :-) Byla bych moc vděčná za váš názor na slash. Nebojte, já vás za něj nebudu soudit, protože já na rozdíl od určitých nejmenovaných lidí respektuju názory jiných. S Black horse jsme na slashové téma krátce diskutovaly tady. Ale komentáře, prosím, už přidávejte pod tento článek. Děkuju mockrát.
Vaše Narcisa :-*


 


Komentáře

1 Naira | Web | 19. února 2009 v 14:52 | Reagovat

No mě slash nevadí :) nečetla jsem začím tolik těch povídej abych mohla soudit nějak "hloub" ale  mám je ráda :)

2 Narcisa | 19. února 2009 v 15:42 | Reagovat

Naira: Děkuju mockrát za komentář. Ono nemusíš přečíst hromadu povídek, abys pochopila, že ne každý autor slashe píše špatně... Ve slashi stejně jako v jiných ff "žánrech" narazíš na špatné a na dobré autory. S tím se prostě musí člověk smířit. Podle mě ale není spravedlivé je všechny odsoudit jen podle toho, že má dotyčná osoba averzi vůči "žánru" povídky a míry její dějovosti.

3 Marťa | Web | 19. února 2009 v 17:11 | Reagovat

nečtu slash... ale ne že by mi extra vadil.. to ne

4 Ayperi | 19. února 2009 v 17:21 | Reagovat

Precetla jsem asi ta dve slash povidky a libily se mi, i kdyz to neni moje parketa :) ... A myslim, ze urcite neni nic spatneho na tomto druhu povidek :)))

5 Narcisa | 19. února 2009 v 17:34 | Reagovat

Marťa, Ayperi: Moc děkuju za názor.

6 Sasie | 19. února 2009 v 18:00 | Reagovat

Já osobně nemám slash ráda. Nevím, něco mi na něm prostě nesedí. Proto slashové povídky nečtu. Ale nijak nemám nic proti lidem, co ho píší ani co ho čtou. Teda pokud mi slashové povídky nezačnou vnucovat a citovat a já nevim co, jako to dělala jedna moje kámoška. Stejně jako nemám ráda slash, tak nemám třeba ráda parodii. A trochu si i myslím, že napsat slash může být i v některých ohledech i těžší, než napsat klasickou hetero povídku.

7 Narcisa | 19. února 2009 v 18:08 | Reagovat

Sasie: Jé, super, konečně někdo, kdo nemá rád slash :-))) Já se snažím napsat slash už pěkných pár měsíců, ale vůbec mi to nejde :-( Máš teda drsnou kámošku, když ti to vnucovala... Mě osobně by už jenom tohle stačilo k tomu, aby se mi to nelíbilo :-) Díky moc za koment

8 Black horse | 19. února 2009 v 18:09 | Reagovat

Rozhodně souhlasím!Těch lidiček kteří píšou fakt dobře ubývá a ubývá......poslední dobou mám pocit,že dobří autoři jsou zalezlí v norách a ven jdou jenom odvážlivci jako ty....

9 Narcisa | 19. února 2009 v 18:34 | Reagovat

Black horse: Jako já? Se červenám :-) No tak to teda nevím... Já jsem dost sebekritická, takže... Taky mám pocit, že dobří autoři jsou někde zalezlí a jen velmi zřídka něco zveřejní. Ale pak to teda vždycky stojí za to :-)

10 Lenna | E-mail | 19. února 2009 v 18:50 | Reagovat

slash se mi líbí opravdu jen některý..... většina je nic moc.... ale tak jako je to jenom názor a souhlasím že záleží na autorovi....:)

11 Narcisa | 19. února 2009 v 19:33 | Reagovat

Lenna: Naprosto souhlasím. Odpověděla jsem na tvůj komentář u 9. kap. MŽMB. Odepiš mi, prosím.

12 Styx | Web | 20. února 2009 v 9:55 | Reagovat

Tak ode mne jako od autorky slash povídek se nic jiného neočekává, než to, že slash je pro mne vším. Nevidím na něm vůbec nic zvráceného, je to součást našeho života, i když někteří konzervativní lidi se mnou nebudou souhlasit. Je to ale jejich názor a nikdo jim to nebere. Koho slash pohoršuje, nebo dokonce pobuřuje, ať ho nečte. Sice sám vůbec netuší, o co přichází, ale každý si může svobodně vybrat.  Lidi by ale měli být tolerantní a i když se slash někomu nelíbí, neměl by to znechucovat svému okolí, nebo dokonce přesvědčovat, že je to špatné. MY taky nikoho nenutíme, aby slash četl. Každý si tu svoji cestičku k němu najde, pokud bude chtít.

13 Narcisa | 20. února 2009 v 20:37 | Reagovat

Styx: Máš naprostou pravdu, od tebe jsem jinou odpověď ani nemohla čekat :-) Děkuju moc za podporu mého názoru.

14 nel-ly | 21. února 2009 v 16:37 | Reagovat

No když jsem na fanfiction poprvé narazila na Slash, tak mi to připadalo skoro až hnusný:D ale pak jsem zjistila, že moje oblíbená autorka z ff (elektra) občas ke slashi taky zavítá a tak jsem se rozhodla to číst... a ejhle:D

že to nemá děj, je podle mě blbost - to záleží jen na schopnostech autora - a osobně jsem si několik takových povídek (předevšim DMxHP) zamilovala víc než ty "normální" ostatně Slash podle mě dává víc možností pro fanazii...

15 andie | 22. února 2009 v 8:54 | Reagovat

No je úplně jasné, že jsi mluvila s někým, kdo respektuje jen to, co se líbí jemu. Nejde přeci o to, co píšeš, ale jak to píšeš. Četla jsem spoustu povídek, ve kterých nebyl slash a byla to bída a právě tak i naopak byly některé Slashe napsány tak krásně a hlavně s dějem, že jsem je musela číst několikrát. Navíc člověk, který ti bude za tvůj názor nadávat, má zřejmě nějaké komplexy, takže rychle od něj :)

16 Narcisa | 22. února 2009 v 10:36 | Reagovat

Vy jste zlatíčka. Děkuju za nádherné komentáře.

NEL-LY: Já si myslím, že pokud nejde zrovna o PWP, tak děj ve slashi je téměř vždy, jinak by to snad ani nebyla povídka. Vždyť vždycky se ti postavy nějakým způsobem vyvíjejí, o něco usilují atd. Možná ale přeceňuju některé packaly... Přesně jak jsi řekla, záleží na schopnostech autora. Máš pravdu, že slash dává víc prostoru pro fantazii. Ty ten základní canon totiž posouváš na jinou úroveň a získáváš tak dost široké spektrum možností.

ANDIE: Opravdu jsem si připadala jako idiot, protože zatvrzele hájit vlastní pravdu a shazovat tak přitom osobu, která s ním nesouhlasí mi přijde jako vrchol... Ono je zřejmě jedno, co kdo píše, protože v každém "žánru" ff se najdou dobří i špatní autoři a je vlastně úplně jedno, co kdo píše, protože zkazit se dá úplně všechno, stejně tak se to dá napsat dobře. O tom, jak duchaplná, dějová, emocionální,... bude povídka nerozhoduje její "žánr", ale autor.

17 robitusin | 10. března 2009 v 22:15 | Reagovat

zas sa mi nechce citat vsetky komenty... tak len vyjadrim svoj nazor...

slash moc necitam, len ked mi niekto odporuci nejaky fakt moc dobry, ale rozhodne proti tomu nemam absolutne NIC...

a o tom ze niektore poviedky su nanic, tak to plati k het. poviedkam uplne rovnako ako k slashu a vobec nechapem kto napisal ze kazdy jeden slash je nanic... s tym absolutne nesuhlasim... sama som citala skvele slash poviedky...

takze tolko k mojmu nazoru :o)

18 Narcisa | 10. března 2009 v 22:24 | Reagovat

ROBITUSIN, moc děkuji za vyjádření názoru a musím říct, že s ním naprosto souhlasím a to ve všech bodech. Ve všech žánrech se najdou dobří a špatní autoři a lidi, kterým se jisté žánry či pairingy či cokoli jiného, by takové věci měli přestat číst hned v momentě, kdy zjistí, že se jim to nelíbí a neurážet ty, kterým se to líbí a už vůbec ne samotné autory. Konstruktivní kritika je ale naprosto na místě.

19 Syriana | 24. března 2009 v 12:52 | Reagovat

Narcisko, zastávám naprosto stejný názor. Na každém blogu, či webu je varování, které by měli číst všichni přchozí. Pokud se jim něco z toho nelíbí, tak ať stránky opustí a mají klid. Nemám ráda rychlé soudy. Můžu říct, že slash čtu téměř každý den. Znám pár autorů, kteří by mohli hrdě konkurovat třeba i Rowle (např. Darkness deStination se svou dlouhou povídkou Nové Bradavice.) Ono napsat slash je pěkný kumšt. Samo popisování sexuálního styku dvou mužů je alespoň pro mne hodně složité, jelikož nikdy nebudu mít šanci to zkusit. Takže Slashi zdar a zaujatým čtenářům doporučuji slash stránky ani neotevírat

20 Narcisa | 24. března 2009 v 13:00 | Reagovat

SYRIANKO, děkuju moc za názor. S varováním je problém v tom, že jen málokdo ho čte. Pak si ale lidi nemají stěžovat... Sama vím, jak obtížné je napsat slash. Napsala jsem jen jeden kratičký a to jsem teda nedošla ani k samotnému aktu a myslela jsem, že u toho umřu :-))) Někomu (že ano Styx :-)) ale zase nejde přes prsty het :-)

21 Lana | Web | 28. března 2009 v 1:58 | Reagovat

Tohle je starší téma ale já se vyjádřím.

Narcissko, zlatíčko, Snapeofilní můžeš mi interně na emajl (najdeš ho v kavárně, nebo na hlavní straně mého blogu.) zdělit s kým že si to vedla debatu? °mile se usmívá a brousí přitom obouruční matrovej meč°

Já jen že bych si to z dotičným osobem vyřídila komentář proti komentáři. °odkládá dokonale vybroušený a vylečtěný meč. Vstává z rakve kde byla příjemně usazena a jde si něčeho napít. To vždycky vypne ten stroječek co má v mozku, který jí nutí místo sprostých slov psát (cenzura)°

22 Narcisa | 28. března 2009 v 9:19 | Reagovat

Lani, nezlob se zlatíčko, ale neprozradím ti identitu onoho člověka. Měl na věc vlastní názor, zatvrzele si za ním stál a cokoli, co šlo proti jeho přesvědčení, tvrdě srážel k zemi a to včetně mé vlastní hrdosti. Tímto bych to ráda uzavřela a víc se k tomu nevracela. Snad jen, pokud tohle drahý pane spisovateli čtete, chci vám říct, že nejsem "potrefená slípka, která by si své úchylné názory měla nechávat pro sebe", ani "pubertální kačena, která by neměla psát a snad ani číst" a ani... no to už je jedno.

23 Bella Snapeová | 13. dubna 2009 v 12:15 | Reagovat

Já slash přímo miluju! Nedokážu si představit, že by se prostě všechny povídky z internetu smazaly, protože je to úchylné, zvrácené a kdoví co ještě...Snažím se číst co nejvíc, ale je pravda, že autorů, kteří mi vážně vyrazí svou povídkou dech nebo mi vhrknou slzy do očí, je málo...Ale o to větší to jsou skvosty :-* A kdo nemá rád slash, dobře, neberu mu to, ale přichází vážně o hodně. Ale nemusí urážet jako tebe Ciss... Podvraťák jeden! *jestli ho někdy pozná, pomstí se mu za Narcisu*

24 Narcisa | 13. dubna 2009 v 12:29 | Reagovat

BELLUŠKO, děkuju moc za tu pomstu :-* Jsi zlatíčko

25 Sweethistory | Web | 15. dubna 2009 v 16:51 | Reagovat

Já jsem slash taky ze začátku nemusela a vidíš, teď ho sama píš...no,  píšu, vytvářím, to bude přesnější:-) Mě samotnou zajímá, do kterého pytle bych zahučela...ale to je mimo mísu. Tedy: Slash je součástí literárního vývoje 21. století. To je fakt a nikdo s tím nic neudělá. To, jestli se ti zamlouvá nebo ne se odvíjí od tvého pohledu na homosexualitu. Ti takzvaně "normální" ti budou do omrzení tvrdit, že je to nepřirozené...no jo, ale z hlediska vývoje společnosti není snad pravdou, že homosexualita je stará jako lidstvo samo??? Mění se jen tolerance. Jinými slovy: jsi zcela normální.
Žij blaze:-) Z.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.